Cyclone Cook - Reisverslag uit Geraldine, Nieuw Zeeland van Marcel en Janny B - WaarBenJij.nu Cyclone Cook - Reisverslag uit Geraldine, Nieuw Zeeland van Marcel en Janny B - WaarBenJij.nu

Cyclone Cook

Door: Janny en Marcel

Blijf op de hoogte en volg Marcel en Janny

11 April 2017 | Nieuw Zeeland, Geraldine

Ja hoor , we zijn er nog

We hadden alvast wat foto's geplaatst omdat we in Tekapo heel goed wifi hadden waardoor het plaatsen heel snel ging. Als de wifi wat minder goed is kan dit soms erg lang duren of zelfs helemaal niet lukken.
Op 7april vertrokken we weer uit Te Anau om richting de zuidpunt te rijden. We wilden ergens in een klein plaatsje overnachten.
Op een gegeven moment kwamen we in het plaatsje Papatowai terecht waar we een motelletje zagen. We stopten en gingen kijken of er plaats was. Er was helemaal niemand en aan de deur hing een briefje dat de 4 kamers die er waren allen vrij waren en dat we maar moesten kijken en het ons zelf gemakkelijk moesten maken. De prijzen stonden er ook bij dus we kozen een kamer, de sleutels lagen op de eettafels, en maakten het ons gemakkelijk.
Toen we na een prima nachtrust hadden ontbeten gingen we kijken of er iemand bij de receptie was. Weer niemand maar er stond wel een auto voor de deur. Net toen we geld voor de overnachting hadden neer gelegd en een briefje aan het schrijven waren kwam de eigenaar/beheerder aan lopen. Graig, aardige vent met anderhalve tand in zijn mond. We hebben hem toen betaald en hij had nog wat tips voor in de omgeving. Onder andere een kunstenaar die 100m terug woonde die een bezienswaardigheid was in de buurt. Hij had een grote groene bus, the Lost Gypsy Theater, waar hij allerlei priegel werkstukjes had ten toon gesteld die allemaal draaiden, bewogen, geluid maakten of iets anders deden als je op knopjes drukte of aan een sleuteltje draaide. Geweldig om even te bekijken en overal aan te zitten.
Hierna gingen we verder richting Dunedin. Onderweg pakten we nog een paar watervalletjes mee zodat we onze wandelingen ook weer gemaakt hadden voor die dag.
In Dunedin aangekomen zochten we een slaapplaats maar bij de één na de ander kregen we te horen dat ze vol zaten. Het was erg druk in de stad die dag. Dus zijn we maar door gereden en in Waikouaiti terecht gekomen. Een prima unit gehuurd waar we voor het eerst een afzuigkap in de keuken hadden.
Voor 10 uur moet je altijd weer uitgecheckd zijn dus we gingen weer verder langs de kust noordwaarts.na een km of 30 kwamen we bij de Mouraki Boulders. Dit zijn grote ronde stenen die hier op het strand liggen, sommige met een omtrek van wel 4 meter. Heel vreemd dat ze alleen op dit kleine stukje strand voorkomen. Ze schijnen gevormd te zijn door erosie. s'Middags bij een Top 10 Holliday Park in Oamaru 2 nachtjes geboekt en omdat het prachtig weer was even een wasje gedaan en buiten opgehangen. In de avond zijn we naar een plek gegaan waar vanaf 18:30uur de kleinste pinguïn soort terr wereld aan land gaan en hun nesten opzoeken. Dit doen ze altijd net na zonsondergang omdat ze op dat tijdstip de haaien en zeeleeuwen het beste kunnen ontwijken. Helaas mochten er geen foto's gemaakt worden omdat de dieren daar van kunnen schrikken. Wel erg leuk om clubjes van zo'n 20 à 30 van die beestjes tegelijk het strand en de rotsen op te zien klimmen. De dag daarop hebben we heel rustig Oamaru verkent, een stadje waar veel kunstenaars wonen. Daar zijn er zowiezo veel van in NZ.
De volgende ochtend zijn we wallaby's gaan voeren, eigelijk iets voor kinderen maar wij vonden het ook erg leuk. Dit was onderweg naar Lake Tekapo dat in de zuidelijke Alpen ligt. Een erg blauw meer wat goed te zien is als de zon schijnt. Helaas hadden wij dat geluk niet. Toch wel mooie foto's gemaakt. Nu zitten we in Geraldine waar we vandaag, donderdag de 13de, de hele dag binnen hebben gezeten omdat het erg slecht weer is. Het Noorder Eiland wordt op dit moment geteisterd door Cyclone Ccok. Er worden gebieden geëvacueerd zelfs. Golven van 5m en zelfs nog hoger en windsnelheden van 150 tot 200 km/u. Erg heftig. Morgen komt hij iets afgezwakt over het Zuidereiland en dan moeten wij naar Christchurch waar we 3 nachten hebben geboekt omdat het dat weekend superdruk zou zijn, Goede Vrijdag en Pasen.
Hopen dat we het droog houden. Maar zoals ze hier altijd zeggen: no worreys.

See you

• 13 April 2017 - 09:27

Elfriede:

doen jullie wel voorzichtig, vind ik altijd toch wel eng zo'n storm. verder waren de foto's weer fantastisch, wat een natuur en die stenen, inderdaad giga groot. geniet nog maar van de vrijheid die jullie hebben, fantastisch avontuur is het.
    dikke kuss friedje

• 13 April 2017 - 10:03

Yvonne Paap:

Jee... met veel plezier jullie avonturen gelezen!! En die foto's...wow... wat is het daar mooi!!! Het is een bijzonder avontuur en geniet er nog maar eventjes van!! Echt super leuk!! Liefs

• 13 April 2017 - 13:54

Ada Allart- Van Thiel:

Ik volg nog steeds jullie avonturen. Wat een prachtige foto's allemaal. Fijne paasdagen in Christchurch.
    Groetjes Ada

• 13 April 2017 - 23:59

Anneke:

Mooi verslag weer Mar! Die Gypsy bus lijkt me ontzettend leuk! Mooie foto's weer! Mn ex-schoonzusje woont in Christchurch en Piet woonde er natuurlijk ook voordat hij overleed. Het is een mooie stad, geniet ervan. xx

• 14 April 2017 - 23:50

Kim:

Wauw die pinquins

• 15 April 2017 - 05:14

Monique:

Wat een verhalen en leuke fotos zeg! Nog even lekker genieten van al het moois daar!!

• 15 April 2017 - 21:10

André:

hoi geweldige foto's weer, fijne paasdagen.