Kilometers - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van Marcel en Janny B - WaarBenJij.nu Kilometers - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van Marcel en Janny B - WaarBenJij.nu

Kilometers

Door: Janny en Marcel

Blijf op de hoogte en volg Marcel en Janny

16 Maart 2017 | Nieuw Zeeland, Taupo

Hallootjes

Hier is weer een nieuw verslagje van onze belevenissen. We waren in Rotorua in een heerlijk motellodge. Na onze heerlijke dag in de Spa hebben we 3 dagen met heel veel regen gehad. Fiona en Chris, de Engelse eigenaars van het motel hoorden we dat het in 20 jaar niet zoveel geregend had. In het noorden van waar wij zitten zijn wegen afgesloten door aardverschuivingen. Record hoeveelheden regen en wij waren erbij! Of het nou echt leuk was, hmm. Veel lezen en toen het even droog was zijn we een Maorivillage wezen bezoeken. Erg leuk.
Omdat het 3 dagen zoveel regende en er hier veel te zien was hebben we nog maar 2 nachten bij geboekt.
Rotorua ligt op het geothermisch plateau waar heel veel vulkanische activiteit is. Heet waterbronnen, zwaveldampen(rotte eieren lucht), geijsers,hete modderpoelen en overal stoom uit de grond. Wij zijn als nieuw na er een paar dagen rond gelopen te hebben. In het Maoridorp koken ze bijvoorbeeld nog hun eten in de hete poelen. Ook baden ze erin, zij geloven in de helende werking van dit hete water vol met mineralen.
We zijn ook nog naar Hamurana Springs geweest, koudwaterbronnen waar zeer zuiver water uitkomt. Natuurlijk gelijk onze waterflessen gevuld, gratis! Daarna naar de Okere Falls geweest. Weer een tochtje van meerdere kilometers gelopen. En dankzij de regen van afgelopen dagen zijn de watervallen stukken mooier. Daarna ook nog in Wai-o-tapu geweest. Ook hier veel hete, stinkende bende. Maar erg mooi om te zien.
De volgende ochtend zijn we de Redwood Pinetree Forest gaan belopen. Een prachtig bos van enorme naaldbomen van wel 30/40meter hoog. Was weer behoorlijk lopen en klimmen.
Helaas moesten we nu toch afscheid gaan nemen van Fiona en Chris. We moeten tenslotte nog meer bekijken.
Dus nu zitten we in Taupo bij het grootste meer van NZ. Waar we vandaag een geweldige tocht over de rivier de Waikato gemaakt met een jetboat. Met een jezusgang over de rivier en door de stroomversnellingen. Geweldig, helaas kunnen we de foto's hiervan die we op een usb-stick hebben niet op de I-pad zetten en dus ook niet aan jullie laten zien.
Hierna in Taupo nog even een park in gelopen waar de rivier ook doorheen stroomde. Konden we nog even zwemmen in het helderste rivierwater dat we ooit gezien hebben. Kwam er via een zijstroompje ook nog een heetwaterbron instromen, een hotpool. Dat is lekker!
Morgen gaan we weer richting de kust.

• 16 Maart 2017 - 09:56

Elfriede:

Ja gratis ... altijd goed hé, geweldig jongens, jammer van die regen maar aan de andere kant is de natuur dan wel weer heel mooi. gaaf in zo'n boot, nou die foto's zien we dan wel weer als jullie terug zijn.

dikke kus

• 16 Maart 2017 - 12:55

Petra Fictoor:

lees dat jullie genieten, ondanks de regen die jullie hebben gehad. Wat een belevenissen... leuk

geniet nog lekker van en met elkaar. Tot over 1,5 maand, jaloers op jullie:-)

dikke kus
    petra

• 16 Maart 2017 - 22:47

Eef:

Wat heerlijk om te lezen dat het. Iet alleen maar mooi weer is daar. Eindelijk hier wel 1 dag zon. Jullie beleven wel heel veel en wat zullen jullie een hoop foto's hebben bij terug komst. Moet wel eerlijk toegeven dat ik geen verschil zie op de bijgevoegde foto's. (Dubbel geplaatst???) Wat kan hij zich toch snel aanpassen hé. Nou luitjes we spreken elkaar weer. Have fun en hoop toch voor jullie wat beter weer. Dikke knuffel van hier

• 17 Maart 2017 - 05:12

Anneke:

Heerlijk die regen!! Mn tuintje ziet er weer fris en fruitig uit! Ondanks dat genieten jullie toch, als de zon maar schijnt in je hart en je plezier blijft hebben. Leuk dat jullie naar Wai-o-Tapu geweest zijn. Vind ik zelf mooier dan Whakarewarewa in Rotorua. Lake Taupo is een kratermeer. Toen de vulkaan barstte was de as in China te zien!! Heb zelf Lake Taupo rond gefietst toen ik 49 was. 162km berg op, berg af. Op een racefiets natuurlijk. Ik vind het een vreselijke mooie omgeving. Ga straks met Marga uit eten want het is vandaag 2 jaar geleden dat onze moeder overleed, jouw tante Jo. We gaan eerst wat drinken in de Central Hotel en dan dinner in de Northern Wairoa Hotel waar wij geluncht hebben. Daarna waarschijnlijk naar Piet zn vroegere bakkers winkel, restaurant Blah-Blah-Blah voor toetje(creme brulee en koffie). We gaan natuurlijk lopend. Juliie blijven genieten! xx

• 18 Maart 2017 - 04:31

Marga:

Nooit geweten dat je zo veel talent hebt Mar, ik zie inderdaad ook geen verschillen tussen de twee foto's. Fijn dat jullie na al die regen van het water kunnen genieten. Het zal wel heel interessant geweest zijn in de jetboot.

• 21 Maart 2017 - 13:53

Kim:

Wat een prachtige foto's weer en wat fijn dat jullie bij "de" regendagen waren hahaha! Ga jullie nu wel missen hoor... duurt mij te lang hihi.

Dikke kus en knuffels xxx