Kerikeri naar Whangarai via paihia - Reisverslag uit Whangarei, Nieuw Zeeland van Marcel en Janny B - WaarBenJij.nu Kerikeri naar Whangarai via paihia - Reisverslag uit Whangarei, Nieuw Zeeland van Marcel en Janny B - WaarBenJij.nu

Kerikeri naar Whangarai via paihia

Door: Marcel

Blijf op de hoogte en volg Marcel en Janny

05 Maart 2017 | Nieuw Zeeland, Whangarei

Ja, we zijn er weer.

De reis ging verder naar Kerikeri. Onderweg er naar toe zijn we nog even gestopt bij de Hahuru Falls. Helaas is het al een tijdje vrij droog dus de waterval stelde niet zo veel voor. Jammer.
In Kerikeri hadden we via de BBH organisatie, waar we lid van zijn geworden want dan krijg je korting en we blijven Hollanders natuurlijk, een lodge uitgezocht. "Relax a Lodge". Deze was in een mandarijnen boomgaard. De eigenaar, Klas(dat is zijn naam) was een wat oudere man met een Paulus de Boskabouter baard en hij rook ook een beetje alsof hij al 3 jaar in een bos had gewoond onder een paddestoel. Het kantoor van de lodge waar we konden betalen en waar de computer stond was in zijn slaapkamer waar zijn bed nog open lag met de vuile was erover heen.
De vloer was echter in de hele lodge van prachtig gelakt hout en je moest dan ook je schoenen en zelfs je slippers buiten laten staan. De rest van de lodge voelde een beetje vettig aan dus we besloten dat 1 nachtje wel voldoende was.i
Onze volgende stop was Paihia in "the bay of islands" wat maar 20/25 kilometer verder was dus een lekker kort stukje rijden. Dit is een prachtig kustplaatsje in een schitterd kustgebied met zoals de naam al zegt, vele eilandjes. We moesten natuurlijk op zoek naar een slaapplaats en werden door iemand verwezen naar "Sunseeker cottages". Dit waren 4 erg luxe huisjes tegen een helling aan gebouwd bij een heel erg vriendelijk echtpaar. Wel behoorlijk duur maar wel even prettig na Klås.
Na een prima nachtrust voor Janny en voor mij tot 3 uur 's nachts, nog steeds een beetje jetlag, werden we om kwart over 8 opgehaald om een boottocht naar "The Hole in the Rock" te maken. Een enorme gat onder een rots waar we met de boot dankzij het rustige weer doorheen konden varen (foto). Prachtig mooie tocht.
We konden eventueel tijdens deze tocht ook nog even zwemmen maar ik kon mijn zwembroek niet vinden, vergeten, sukkel!!!
Toen maar een sportbroekje meegenomen maar niet gebruikt. De volgende ochtend voor we verder gingen hebben we wel even snel een zwembroek gekocht.
Hierna ging de route naar Whangarei waar we al via internet een motel hadden geboekt. Onderweg er naar toe hebben we nog een stop gemaakt bij de Kawiti Glowworm Cave. Hier leven gloeiwormen in een grot die als je het licht uit doet lijken op een sterrenhemel, heel mooi maar we mochten geen foto's nemen in de grot. Ook de Whangarei Falls nog bekeken. Zo'n 25 m hoge watervallen. Maar ook hier was de wateraanvoer helaas niet zo groot.
Prima motel waar we nu zitten en ook prima geslapen tot 6 uur, dat is lang genoeg. Na het ontbijt zijn we Mount Manaia gaan beklimmen, 30 km verder. 430 m omhoog via trappen en paden, zeer zwaar, zeker voor Janny maar ze heeft volgehouden en we hebben het gehaald. Ben trots op haar, ze wilde niet opgeven. En het uitzicht was fantastisch(foto). In de middag zijn we lekker naar een strand gereden waar ik heerlijk mijn eerste duik in de Pacific heb genomen.
Nu liggen we op de motelkamer te lezen en dit verslag te schrijven.

Tot de volgende.

• 05 Maart 2017 - 10:23

Kim:

Hoi luitjes! Wat een leuk verhaaltje weer! Jullie zijn aardig door aan het karren, leuk! Leuke foto's vooral die van jullie op de berg! Wat een prachtig uitzicht. Nemen jullie ook een paar daagjes vrij? Hihi

Ik spreek jullie weer!
    Dikke kus van ons

• 05 Maart 2017 - 10:24

Franky:

Hello there Janny&Marski, vanaf vandaag begonnen op Waarbennejullie nu? Lekker om zo lezend een stuk met jullie mee te reizen. Ik heb mijn laptop ook maar ff links neergezet, anders leest het zo lastig. Er zitten ook al prachtige plaatjes tussen hoor, en wat is die zelfontspanner toch handig he? Geniet er lekker van en schrijf ons maar regelmatig om ons maar gek te maken met jullie fantastische trip. Ik krijg nu al de kriebels..... Tsiao have fun & relax!

• 05 Maart 2017 - 13:09

Jeannette:

Hai kinders. Ik ben vandaag, 5 mrt begonnen jullie reis verslag te lezen. Wat hebben jullie al veel gezien en wat is het daar mooi. Leuk dat jullie de fam. Ook opgezocht hebben. Ik had van Anneke al foto's gezien op Facebook . Goeie reis verder en ik blijf jullie nu volgen. Liefs

• 05 Maart 2017 - 20:45

Anneke:

Prachtig dat verhaal van Paulus!! Moet toch een dagje Mt. Manaia gaan beklimmen. Kon ik vorige keer niet op, was gesloten. Jammer he dat het zo ontzettend droog is en dat de watervallen nauwelijks water hebben. Whangarei Falls zien er helemaal zielig uit! Heerlijk om te lezen wat jullie zo allemaal aan het doen zijn, vooral omdat ik precies weet waar jullie zitten. Bay of Islands blijft altijd weer mooi met de bootreis. Naar New Zealand zonder zwembroek Mar???? LMAO!! Blijf genieten. ((-: xx

• 06 Maart 2017 - 19:46

Hartman Miedema:

Leuk om te lezen! Zag Vd week een reportage van 3 op reis in Nieuw-Zeeland, wat een prachtig land! Fijn trouwens dat de namen bieden wat ze lijken te beloven..(hole in the rock/glowworm cave.. Ben benieuwd naar de volgende attracties! Groetjes, en genieten!
    P.s. Een lekker kopje COCA thee helpt goed tegen jet-lag Burg!

• 08 Maart 2017 - 08:30

Monique:

Wat een mooie fotos en wat een leuke verhalen! Geniet er lekker van, ben benieuwd naar het volgende verhaal! Groetjes Monique