Van Dargaville naar Kerikeri - Reisverslag uit Kerikeri, Nieuw Zeeland van Marcel en Janny B - WaarBenJij.nu Van Dargaville naar Kerikeri - Reisverslag uit Kerikeri, Nieuw Zeeland van Marcel en Janny B - WaarBenJij.nu

Van Dargaville naar Kerikeri

Door: Marcel

Blijf op de hoogte en volg Marcel en Janny

01 Maart 2017 | Nieuw Zeeland, Kerikeri

We waren nog bij Anneke waar we de laatste avond fish and chips gingen eten. De dochter van Anneke, Bregje, met haar 2 kinderen en Marga, net als Anneke ook een nicht van mij(zussen dus) met haar man en 2 van haar zoons met ook nog een vriendin en een kleinzoon kwamen ook allemaal eten. Erg gezellig met de nodige alcoholische versnaperingen natuurlijk.
Dat is toch mooi om je familie zo te zien, sommigen voor het eerst.
De volgende ochtend hebben Janny en ik nog wat boodschappen gehaald en na een uitgebreid afscheid zijn we verder getrokken.
Onze volgende stop was het Kauri Forest waar we een mooie wandeling maakten langs de enorme Kauri bomen. Enorm groot met hele dikke stammen. En weer verder gingen we.
Langs hele mooie kusten met enorme zandduinen en daarna een slaapplaats zoeken. Na een aantal plekken die al vol zaten,(ook jouw motelletje An) zagen we een bord langs de weg met een bed erop. We moesten een onverharde weg in de berg op. Na een tijdje rijden en niets meer tegen gekomen te zijn keerden we maar om. Maar na een kilometertje dachten we toch, nee, we gaan toch nog een keer kijken. Weer die onverharde weg op en honderd meter verder dan waar wij omgekeerd waren stond er toch inderdaad een lodge met een prachtig uitzicht. Okopako lodge. Heerlijke broodjes met tonijn salade gemaakt, daarna lekker zitten lezen en toen naar bed.
De volgende ochtend rustig weer verder gegaan en de Wairere Boulders bezocht. Enorme rotsblokken die in een bepaald gebied liggen, langs een riviertje. 2,5 uur en een hoop zweetdruppels later stapten we weer in onze PC Hoofd bak om verder te gaan en nu zitten we in een lodge in Kerikeri. Buiten op de schommelbank te relaxen.
Benieuwd wat morgen weer brengt.

• 01 Maart 2017 - 06:23

Anneke:

Tweede foto bij de Yakas tree? Mooi allemaal he? Sorry dat het motelletje vol zat maar ja, dat kan gebeuren als je niet van tevoren boekt. Zo te lezen hebben jullie toch nog een hele leuke plek gevonden. Morgen naar Paihia? Geniet! xx

• 01 Maart 2017 - 08:58

Elfriede:

Jeetje jongens wat een mooie natuur, heerlijk om zo te reizen en buiten te zijn. kan me voorstellen dat je met het uitzicht geniet van je broodje... geweldig kan je geen genoeg van krijgen lijkt me.
    ben benieuwd wat er nog meer voor moois voorbij komt

friedje

• 01 Maart 2017 - 10:57

Thea:

Hoi Marcel en Janny

wat super leuk om jullie avonturen te lezen! ik verheug me alweer op de volgende!
    ga lekker genieten daar
    Groetjes Thea

• 01 Maart 2017 - 19:24

Kim:

Hoooi moeders en Marcel! Zo te lezen hebben jullie al hele gezellig en leuke dagen achter de rug. En dan te bedenken dat jullie nog 7weken te gaan hebben! Lekker genieten! Oja en mam, je Berg schoenen staan je geweldig hihi!

Hele dikke kus van ons vanuit ijsland.

Xxxx lovejullie

• 03 Maart 2017 - 17:40

Eef:

Nou dat ziet er allemaal fantastisch uit. Lijkt me prachtig waar jullie zijn. Trouwens IJsland is ook mooi zo te zien aan de foto's van Kim. Volgens mij zijn jullie nog maar net begonnen. Leuk om de verslagen te lezen. Veel plezier maar weer en ehhhh doe voorzichtig hé. Groetjes vanuit een regenachtig Nederland xxx