Einde van 2 op reis - Reisverslag uit Hanmer Springs, Nieuw Zeeland van Marcel en Janny B - WaarBenJij.nu Einde van 2 op reis - Reisverslag uit Hanmer Springs, Nieuw Zeeland van Marcel en Janny B - WaarBenJij.nu

Einde van 2 op reis

Door: Janny en Marcel

Blijf op de hoogte en volg Marcel en Janny

19 April 2017 | Nieuw Zeeland, Hanmer Springs

Hallo allemaal

We zijn aan het afbouwen, het laatste weekje is ingegaan. We meldden de vorige keer dat we in de storm naar Christchurch moesten rijden. Nou, dat is enorm meegevallen. Om eerlijk te zijn, we hadden geen centje last op een paar regendruppels na. Prima zo.
Voor we in Christchurch naar ons holliday park gingen zijn we eerst even langs gegaan bij een hele goede vriendin en haar man van een vriendin van een nicht van Janny, Joop en Marie-Anne. Zij wonen hier al ruim 40 jaar. We hadden een cadeau voor ze mee gekregen dus dat hebben we afgegeven en we zijn meteen aan de koffie met koek en daarna aan de borrel gegaan. Ze wonen heerlijk vrij in Loburn, net boven Christchurch met een flinke lap grond eromheen waar ze nog 4 koeien, 2 geiten en een heel stel kippen hebben. Was heel gezellig en we mogen onze laatste nacht, voor we weer naar huis vliegen bij hun slapen. Dat is dus prima geregeld.
Hierna zijn we naar ons hollidaypark gegaan waar we het hele Paasweekend hebben gezeten, 3 nachten dus. We zijn De stad natuurlijk in geweest waar de gevolgen van de aardbeving van 2011 nog heel goed te zien zijn. Er wordt overal aan de wegen gewerkt en er staat nog heel veel in de steigers.
Eerste Paasdag zijn we in de ochtend naar de kartonnen kathedraal geweest waar we de Paasmis hebben meegedaan, nou ja, een minuut of 10. De oude kathedraal was zo erg beschadigd na de aardbeving dat hij niet meer te herstellen was. Nu hebben ze een tijdelijke neergezet die gemaakt is van karton. s'Middags zijn we met de gondel naar een uitkijkpunt gegaan waar je een prachtig uitzicht moest hebben over de stad. Het wordt een beetje saai maar ook nu was het weer helemaal dichtgetrokken zodat het iets minder mooi was. Er was hier ook nog een attractie waarbij je in een soort spookhuiswagentje een reis door de tijd kon maken waar je het ontstaan van het land uitgelegd kreeg over een tijdsbestek van miljoenen jaren. Toen we bijna aan het eind waren liep ons karretje vast en moesten we het laatste stukje lopen. Waarschijnlijk toch iets te veel gegeten de laatste tijd.
2de Paasdag hebben we eerst even een marktje gedaan, (Janny heel blij) waar ze veel handwerk en ook heel veel ouwe bende verkochten. Janny heeft meteen een nieuwe hobby opgedaan(foto). Daarna zijn we verder gereden richting Kaikoura maar gestrand in Culverden omdat we pas de volgende avond in Kaikoura moesten zijn. Over Culverden zijn we snel uitgepraat dus de volgende ochtend met gierende banden weer vertrokken.
In Kaikoura hadden we één nacht geboekt en een Whale Watch tour. Dit keer waren de weergoden met ons want toen we opstonden was de lucht strak blauw. Al onze spullen weer ingepakt en in de auto gezet en op naar de walvistocht. Het is natuurlijk altijd afwachten of je walvis(sen) ziet maar wij hadden het geluk een ongeveer 15m lang mannetje te spotten. Geweldige ervaring om zo dichtbij zo'n enorm beest te zijn.
Nou schijnt dit exemplaar daar zo ongeveer te wonen dus hij wordt erg vaak gespot.
Kaikoura is trouwens vorig jaar behoorlijk getroffen door een aardbeving en ook hier zijn veel sporen daarvan te zien.
Na de tocht zijn we weer wat de bergen in gereden en nu zijn we in Hanmer Spings, een dorpje waar ze ook weer heerlijke hotpools hebben. Daar gaan we morgen lekker nog een paar uurtjes heen. Het vuil van 2 maanden er af weken.
We laten het jullie nog wel weten hoe het was in waarschijnlijk ons laatste verslagje.

Nou doei hè

• 19 April 2017 - 11:50

Ada Allart- Van Thiel:

Wat ontzettend leuk dat jullie bij Marie-anne en Joop langs zijn geweest. Fijn dat jullie ook nog konden overnachten. Bedankt voor de leuke foto en het langsbrengen van de dvd. Jullie hebben wel de reis van jullie leven gemaakt zeg. Veel gezien en prachtige foto's gemaakt. Wij hebben op een afstand ook mee kunnen genieten. En nu afbouwen! Maak er nog maar een paar mooie dagen van. Een veilige reis terug en tot ziens.
    Groetjes Armand en Ada

• 20 April 2017 - 14:10

Stephanie:

Lievew Marcel en Janny,

Elke dag even inloggen, om te kijken of er een nieuw verslag was! Zelfs ik moet afkicken na jullie reis.
    Fantastische verhalen en mooie foto's. Volgens mij hebben jullie enorm genoten!
    Jullie reis zit er bijna op. Gelukkig is het bijna Koningsdag.. Kunnen we weer prootsen.

Dikke kus voor mijn globetrotters!

• 20 April 2017 - 21:49

Eef:

Nou van mij dan ook nog maar even een laatste krabbel. Jullie hebben een mooie tijd gehad daar in dat verre nieuw-zeeland. Het was een genot om jullie foto's en verhalen te lezen. Vind het ook wel weer leuk dat jullie hierheen komen. Weer lekker bij kletsen. Vanuit een koud Nederland alvast een goede terugreis en tot snel dikke knuffel xxx

• 21 April 2017 - 10:40

Angela Hartman:

Lieve Marcel en Janny,

Het was een geweldige reis die jullie hebben gemaakt die nemen ze je nooit meer af.
    Om jullie verslagen te lezen kreeg je zelfs een beetje het gevoel dat je erbij was met daarbij de fantastische foto's.

Geniet nog van jullie laatste dagen en een goede terugreis.

Dikke kus .

• 21 April 2017 - 13:06

Kim:

Mam, word je toch een crea Bea met je nieuwe hobby?

• 21 April 2017 - 13:09

Kim:

Oeps, ik klikte al op versturen maar was nog niet klaar! Wat ontzettend mooi dat jullie walvissen gespot hebben. Ik vond het heerlijk om jullie verhalen te lezen maar ben blij dat ik jullie straks weer in de armen kan sluiten. Geniet nog even van de laatste 2 dagen!

Tot zondag! Dikke kus love jullie xxx

• 21 April 2017 - 20:49

Franky:

Hello there, wat moet een geweldige ervaring voor jullie zijn geweest om een paar maanden daar door Nieuw zeeland te crossen. Ik vond t leuk om zo af en toe verslag van jullie te lezen en ben benieuwd naar de ongeschreven verhalen. Geniet nog effe van die laatste dagen daar en alvast een goeie lage terugreis. See you