Wintertijd - Reisverslag uit Franz Josef, Nieuw Zeeland van Marcel en Janny B - WaarBenJij.nu Wintertijd - Reisverslag uit Franz Josef, Nieuw Zeeland van Marcel en Janny B - WaarBenJij.nu

Wintertijd

Door: Janny en Marcel

Blijf op de hoogte en volg Marcel en Janny

01 April 2017 | Nieuw Zeeland, Franz Josef

Hoi

Bij jullie begon vorig weekend de zomertijd, hier gaat vannacht de klok een uur terug. Wintetijd dus. En het regent al de hele dag dus dat klopt wel. Het schijnt een staartje van de orkaan uit Australië te zijn.
We zaten in Pohara waar het nog lekker weer was en ik, Marcel, ben gaan zeekanoën. Prachtig langs de kust met een gids en nog een Nederlands stel. Janny moest de was doen, haar hobby, haha. En bovendien houdt ze niet van kanoën. Daarna zijn we naar een zalmkwekerij gegaan waar we zelf zalm hebben gevangen die ze daarna voor ons rookten en die wij lekker hebben opgegeten. Moesten hem nog wel eerst een spijker in zijn kop duwen om hem te vermoorden. Ik weet nu ook wel weer waarom ik vissen nooit leuk vond. Het duurt mij te lang en natuurlijk de haak in mijn vinger. De kwekerij was van een Nederlands stel die 12 jaar geleden hier naartoe zijn geëmigreerd.
Op 29 maart zijn we naar Westport gereden aan de westkust. Hier hebben we 2 nachten in een leuk motel geslapen. En we zijn na de eerste nacht naarhet noordelijkste, met de auto bereikbare stukje van de westkust gereden waar we een track gelopen hebben naar de Oparara Arch. Dit is een grot die aan de achterkant open is van 37m hoog en 47m breed. Toen we terug reden over de onverharde weg moesten we uitwijken voor een tegenligger en stuurde ik iets te ver naar links. Naast de weg was de grond heel erg drassig en één kant van de auto stond meteen tot aan de assen in de modder. Ook met een 4 wheel drive kom je hier niet meer uit. Gelukkig kwamen er mensen langs die voor ons een hulpdienst konden inschakelen en die was er na 10 minuten al. Hij trok ons er zo uit.
Hierna zijn we nog de Nikauwalk gaan doen. Korte route over een echte hangbrug, lekker wiebelig. Toen we terug reden hebben we 2 lifters opgepikt die een hike(Heapy track) van 4 dagen hadden gedaan. En dat konden we goed ruiken.
Na het ontbijt de volgende dag zijn we richting Greymouth gereden en meteen na Westport hebben we een zeehonden kolonie bezocht. Zo leuk om te zien. Het leek wel of er een soort chreche voor de jonkies was.
s'Middags hebben we de Pancake Rocks bezocht met de blowholes. Dit zijn rotsen die gevormd zijn door allemaal laagjes, heel apart. En er zitten allemaal gaten in waardoor de zee, als het vloed is het water omhoog spuit, spectaculair om te zien.
En nu zitten we in Franz Jozef, een klein plaatje aan het einde van de Franz Jozef gletscher. We zien alleen weer niets door het slechte weer. Het is nu zaterdag en maandag wordt het waarschijnlijk(hopelijk) beter.

Tot de volgende

• 02 April 2017 - 10:01

Elfriede:

jeetje jongens net als je denkt kan niet mooier die natuur komen er weer geweldige foto's bij.
    maar al is het wintertijd en nat, ik zie jullie wel constant in korte broek, dus de temperatuur is goed...
    leuke foto van marcel gemaakt janny, ik wist niet dat hij zo goed kon rugzwemmen....
    nou ben benieuwd naar het volgende verslag..
    doeiiii

• 02 April 2017 - 19:58

Eef:

Hallo luitjes, ga jullie nu wel een beetje missen hoor hier in het prachtige ( dan bedoel ik het weer) Nederland. Ik wist niet dat Janny zo leuk kan poseren op foto's in de regen. De plaatjes zien er schitterend uit, vooral dat vissen. Jullie worden er allebei erg rustig van haha. Stoer hoor Jan met dat vangnet. Als straks de zon schijnt kan jij aan de was Mars, dat doet zij der ding niet zonnen haha. Leuke verhalen schrijven jullie en wat een belevenis. We schrijven wel weer latersssssssssss xxx.

• 03 April 2017 - 20:30

Sharon:

Heee Auntie & Uncle!

In één woord ; Wauw!
    Al die foto's, jullie zitten wel in een mooi stukje natuur zeg, (JALOERS)
    Fijn om te zien dat jullie het zo lekker hebben!
    En wat een leuke verhaaltjes,blijven doen ook hoor, zo kunnen we toch een beetje mee genieten

veel plezier, dikke kus van ons xxxxx

• 06 April 2017 - 11:48

Thea:

Hoi Marcel en Janny

Jeetje wat een super leuk verhaal weer en wat een prachtige foto's
    jullie maken wel wat mee hoor .. echt leuk om te lezen!
    geniet daar nog even lekker

Groetjes