Terug naar de kust - Reisverslag uit Palmerston North, Nieuw Zeeland van Marcel en Janny B - WaarBenJij.nu Terug naar de kust - Reisverslag uit Palmerston North, Nieuw Zeeland van Marcel en Janny B - WaarBenJij.nu

Terug naar de kust

Door: Janny en Marcel

Blijf op de hoogte en volg Marcel en Janny

21 Maart 2017 | Nieuw Zeeland, Palmerston North

Zijn we weer.

Vanuit Taupo zijn we naar Napier gegaan wat aan de oostkust ligt. Het wordt bijna vervelend maar ook dit was weer een prachtige route. Wat is het toch een fantastisch mooi land. En dan hebben we alleen nog maar een gedeelte van het Noordereiland gezien.
In Napier hebben we op een holliday park een (bouw)keetje gehuurd. Het was er erg druk omdat er in het weekend een triathlon was. s'Middags zijn we naar een honingfarm gegaan. We hadden gelezen dat er hier 17000 bijenkasten stonden en dat je dit kon bezichtigen. Bij aankomst bleek het te gaan om een winkel bij een bedrijf waar je een paar dingetjes kon bekijken en waar kinderen zich konden verkleden als Maia de Bij. Verder kon je het bedrijf en de kasten dus helemaal niet bekijken. Een kwartier later stonden w weer buiten met 2 potten honing. Hadden we een uur voor gereden.
Omdat we toch al een end op weg waren gingen we even kijken of er in de buurt nog iets moois was te ziien. In ons boek werd vanaf de honingfarm een route naar de kust beschreven die zeer de moeite waard zou zijn. Na drie keer fout gereden te zijn vonden we de route en na een half uur slingereen door een ruig soort duin gebied, maar dan anders, kwamen we aan bij een prachtig strand. Hier even gerelaxed en toen weer terug naar ons keetje.
De volgende ochtend zagen we tijdens het ontbijt dat de rechter achterband plat was. Deze met hulp van de buurman verwisseld en toen bij de receptie gevraagd of we hem ergens konden laten repareren. Zij belde voor ons een bedrijf, 5 minuten verderop, en we konden meteen langskomen om hem te laten maken. De man, vol met tato's, en piercings ging meteen aan de slag. Half uurtje later was de band gemaakt, er weer opgezet, reservewiel er weer onder gehangen en de andere banden gecheckt en op druk gezet. Hij wilde er niets voor hebben. Wilde zelfs geen fooitje. Hij zei: I'll make your day. En dat deed hij zeker. Super vriendelijk en behulpzaam wat we trouwens steeds tegenkomen.
Met een geplakte band gingen we daarna naar Cape Kidnappers. Een punt aan de oostkust waar een grote kolonie "Jan van Genten" zitten. Met een tractor met een platte kar erachter hebben we een tocht van 4 uur over het strand gereden(heen en terug). Geweldig leuk. Alleen stinken die vogels wel ontzettend.
Zondags hadden we rustdag, naar het strand.
De volgende ochtend, maandag, zijn we via de Manawatu Gorge, een 7 kilometer lange kloof door de bergen, naar Palmerston North gereden. Hier ons gesetteld in een motelletje en s'middags een gedeelte van een track gelopen.
Vandaag zijn we de omgeving gaan verkennen en zijn weer naar het noorden gereden richting de bergen bij Mangaweka. Hier kan je raften en kayakken. Voor vandaag waren we te laat maar we hebben morgen afgesproken en ook meteen een nachtje geboekt bij de rivier waar geraft wordt. Tussen de bergen in een kloof aan de rivier, zo mooi. Foto's bij het volgende verslag. Onderweg terug werd ons aangeraden een zijweggetje te nemen waar je bij een heel mooi plekje aan een stroompje zou komen. Hier kon je zwemmen en je zat er helemaal alleen. Toen we op dit weggetje reden stond er een boer langs de kant van de weg die vroeg of we wilde wachten omdat er zo'n 400 lammeren over de weg kwamen die naar een andere weide moesten. Prachtig.
Daarna nog gezwommen en heerlijk gerelaxed bij het stroompje.

Tot de volgende keer

• 21 Maart 2017 - 11:14

Ada Allart:

Wat maken jullie toch veel mee en wat een leuke foto's.
    Verleden week waren Barend en Joke bij ons en we hebben toen een aantal foto's van jullie kunnen laten zien.
    Fijne voortzetting van de reis en veel plezier.
    Groetjes Armand en Ada

• 21 Maart 2017 - 13:57

Kim:

Moest wel een beetje lachen om jullie bijen verhaaltje. Een uur rijden voor 2 potten honing haha! Maar ach, jullie zijn 2 potten honing rijker! Vervelend van jullie auto band! Maar gelukkig bestaan er echt nog vriendelijke mensen die helpen.

Goed uitkijken met rijden!

Dikke kus love jullie

• 21 Maart 2017 - 17:43

Sabine:

Lieve janny en marcel,
    Wat leuk om jullie verhalen te lezen en foto's te zien!
    Het klinkt fantastisch, geniet er nog lekker van.
    Xxx sabine

• 22 Maart 2017 - 23:14

Anneke:

Wat zijn jullie heerlijk aan het genieten! Een maand alweer voorbij en nog steeds op het Noorder Eiland. Woow! Lief dat jullie band voor niks werd gerepareerd! Leuke foto's weer. xx

• 22 Maart 2017 - 23:49

Henk Tjerks:

Janny en Marcel ik geniet ervan om jullie reis verslag te lezen en naar de foto's te kijken.geniet er nog lekker van want de weken vliegen om.

• 24 Maart 2017 - 23:36

Monique Van Dam:

Hoi Janny en natuurlijk Marcel
    Ik kreeg deze tip van je lieve vriendin Ingrid !om jullie te volgen, ( wij zijn ook ooit van plan om zo'n reis te gaan maken)
    Maar wat ziet het er gaaf uit ! Dikke kus van Monique ( dorps genoot ) en nog veel geniet plezier