Leven vanuit de koffer(bak) - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Marcel en Janny B - WaarBenJij.nu Leven vanuit de koffer(bak) - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Marcel en Janny B - WaarBenJij.nu

Leven vanuit de koffer(bak)

Door: Janny en Marcel

Blijf op de hoogte en volg Marcel en Janny

10 Maart 2017 | Nieuw Zeeland, Rotorua

Hallo allemaal

Het leven vanuit de koffer(bak) begint al aardig te wennen net als het links rijden. Alhoewel ik zo af en toe toch nog wel de fout in ga. Vooral als we ergens gestopt zijn en dan weer weg rijden en er rijdt geen ander verkeer. Maar gelukkig zit er een bewaakster op de bijrijdersstoel.
Vanuit Whangarei zijn we vertrokken naar Port Waikato. Onze eerste vergissing. 30km over een weg naar de kust waar we op een Holidaypark een cabin gehuurd hebben. Alleen bleek er in Port Waikato geen reet te doen te zijn. En het strand stelde ook niet veel voor. De cabin had een 2 persoonsbed en een koelkast, prima want we konden de keuken en het sanitair van de camping gebruiken. Helaas was er in de keuken geen bestek en geen potten en pannen meer sinds enkele maanden want dat werd te veel gestolen. Wat waren we blij met onze wok.
De volgende ochtend zijn we naar Hamilton gereden waar het hoogtepunt de Hamilton Gardens zijn. Prachtig maar na 3 uurtjes waren we er wel klaar mee.
Op de terugweg naar onze cabin bleek ineens ook de zomer voorbij te zijn. Regenbuien en 's nachts ook nog storm. Het was dat wij als ballast in ons huisje lagen anders was deze waarschijnlijk weg gevlogen.
Hierna zijn we naar Cambridge gereden waar we via I-site(een soort VVV die door heel NZ zitten) een B&B geboekt hadden. Hier aangekomen werden we zeer hartelijk ontvangen door Janice en Harold. Heel erg aardige mensen maar volgens ons hadden zij ooit nog in Coronation Street gespeeld(voor de jongeren, dit is een oude Engelse serie uit de jaren '60). We zullen jullie hun levensverhaal besparen maar wij weten zo ongeveer alles van ze.
De volgende ochtend met gierende banden vertrokken naar Rotorua waar het naar rotte eieren schijnt te stinken door de vele geijsers en het vulkanisch plateau. Onderweg hebben we even Sanctuary Mountain mee gepakt. Dit is een berg die door 47km hekwerk wordt afgeschermd. Dit hekwerk is zo geconstrueerd dat er nog niet een babymuis doorheen kan. Men wil hier proberen de originele flora en fauna zoveel mogelijk terug te brengen van de tijd voordat er mensen hier waren. Hier zijn dan ook helemaal geen zoogdieren en ook geen muizen, ratten, possums of andere knagers te vinden. Een enorm werk om dit allemaal bij te houden.
In Rotorua aangekomen hebben we een mooie motellodge gevonden. Alles er op en eraan. We hebben meteen maar 4 nachten geboekt.
Vandaag, vrijdag 10 maart, zijn we een dagje naar de Polynesische Spa geweest waar we heerlijk in de warme minerale baden hebben liggen weken. Met uitzicht op het Rotorua meer. Echt genieten. En nu dit verslag maken. Al 3 x opnieuw moeten beginnen omdat dat grvdklte wifi steeds uitvalt. Maar nu is het toch gelukt.

Dus tot de volgende .......

• 10 Maart 2017 - 10:21

Elfriede:

Ziet er goed uit jongens, wat een avonturen en wat kom je dan een mensen en hutjes tegen... blij dat je de lakens bij je hebt janny.... maar die spa, daar kan je wel uren in hangen, heerlijk zo buiten met een mooi uitzicht. jullie rijden behoorlijke stukken en geweldige natuur als ik het zo allemaal zie.
    die van cornationstreet kan ik me nog wel herinneren (hoor natuurlijk bij de oudjes), vooral die met dat haarnetje, ena sharples of zoiets. geweldig zulke mensen, ha ha, blij dat ze hun verhaal kwijt kunnen.
    ga lekker door zo, ik geniet van jullie verhalen.

dikke kus friedje

• 10 Maart 2017 - 11:02

Kim:

Ben je eindelijk gewend om niks te rijden, mag je straks weer lekker rechts rijden haha! Gelukkig is mama een goede bijrijder!
    Weer een leuk verhaal en mooie foto's!

Kom maar op met het volgende verhaal!

Dikke kussies love jullie!

• 12 Maart 2017 - 00:16

Jacqueline En Kees:

Hoi buurtjes, wij lezen ook 'stiekem' mee! Babs heeft de link van Kim gekregen, vandaar. Ja ja we genieten van de verslagen en hopen dit volgend jaar ook mee te maken

• 15 Maart 2017 - 19:32

Nick:

Goed om te horen dat jullie het daar zo leuk
    hebben, en blijven opletten met dat verkeer inderdaad.
    Hier word het ook spannend met de verkiezingen, dus
    het is afwachten.

Veel plezier en groetjes,
    Nick

• 15 Maart 2017 - 20:32

André:

ziet er schitterend uit, veel plezier.

André