Auckland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Marcel en Janny B - WaarBenJij.nu Auckland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Marcel en Janny B - WaarBenJij.nu

Auckland

Door: Marcel

Blijf op de hoogte en volg Marcel en Janny

24 Februari 2017 | Nieuw Zeeland, Auckland

Kolere

Wat een reis. Woensdagochtend half 6 ging de wekker en 35 uur later liggen we op bed in ons hotel in Auckland met uitzicht op de Skytower(foto). De reis opzich is prima verlopen, alles op tijd en weinig turbulentie. Vind ik erg prettig want ik heb echt een hekel aan turbulentie.
Nadat Kim ons had weggebracht, erg vroeg voor haar, begon het op Schiphol al goed. Er kwam bij de incheckbalie een dame naar ons toe met de mededeling dat we stoelen hadden bij de nooduitgang. Ik kon dit van tevoren niet regelen maar heb 4 dagen van tevoren met de afhandelaar gebeld(bedankt nog Renzo voor de tip en de hulp) met de vraag of zij iets konden regelen. En dat was dus gelukt.
We vlogen met Singapore Airlines wat prima is bevallen. Het eerste deel was nog goed te doen, paar filmpies kijken, wat lezen en een paar maaltijden en dan ben je in Singapore.
Daar moesten we 4 uurtjes wachten maar ook dit was goed te doen.
Toen begon het 2de deel met Air Newzealand. Hier had ik wel stoelen bij de nooduitgang kunnen regelen en daar zaten we dan ook. Alleen waren de stoelen 10 cm smaller dan bij de Singapore. Erg lastig vooral tijdens het eten. Dit deel leek ,terwijl het 2 uur korter was, wel 5 uur langer te duren. Op het laatst wisten we echt niet meer hoe we moesten zitten. Maar oké, uiteindelijk landen we om 23:45 uur plaatselijke tijd toch in Auckland.
Bij de douane mochten we zo doorlopen na verklaard te hebben dat we geen gekke dingen bij ons hadden zoals groente, fruit vlees of huisdieren. Dus hop, in de taxi en naar het hotel, douchen, slapen, eindelijk. Imiddels was het al 2 uur 's nachts.
Vanochtend was ik om 7 en Janny om 8 uur wakker. We hebben in het hotel,ontbeten en toen als de echte toeristen een kaartje gekocht voor een Hop-on Hop-of bus. Deze rijdt je naar de hoogtepunten van de stad. Waar je uit kunt stappen, de boel bezichtigen en dan de volgende bus weer kunt instappen.
Na zo de verschillende bezienswaardigheden bekeken te hebben werden we aan het eind van de middag toch wel erg moe. We hebben de laatste bus terug naar het centrum genomen en hebben in het centrum een pizza gegeten. Tijden s het eten kwam er nog een "Hare Krishna" bandje langs lopen met veel zang en dans en getingel van vele belletjes. Ik dacht dat deze al uitgestorven waren maar zo zie je maar dat de biodiversiteit op zo'n eiland heel anders is dan op het vaste land.

Nu zitten we weer op onze kamer, we gaan wat lezen en ik denk dat het niet laat wordt vanavond. Morgen weer een dag.

Groetjes
Janny en Marcel

• 24 Februari 2017 - 12:18

Elfriede:

jeetje jongens wat een reis, valt het toch tegen in zo'n vliegtuig, maar gelukkig nu even 2 maanden niet de lucht in maar lekker van alles en nog wat zien. met hop on hop of bus zie je de hele stad en kan je lekker blijven zitten, alhoewel jullie natuurlijk al 35 uur gezeten hadden.......
    maar top, jullie zijn er...

• 24 Februari 2017 - 12:48

Eef:

Fijn om te lezen dat alles goed is gegaan. Al moet ik er effe niet aan denken. Toch leuk om zo jullie te volgen hoor. Wees maar blij dat je gisteren niet in Nederland hoefde te landen, dat zou echt niet prettig geweest zijn. Er was hier een storm en menig vliegtuig had moeite met landen. Er was er zelfs een naast de landingsbaan geland( jammer Mars was je weer niet bij, hahah). nou dit was een verslag vanuit een stormachtig Nederland, gelukkig is ie nu gaan liggen. Veel plezier nog en we spreken elkaar weer.

• 24 Februari 2017 - 19:55

Kim:

vreselijke lange reis maar kolere, jullie zijn er!! hop on hop bus... hahaha ik zie jullie al helemaal zitten en uitstappen en weer in stappen. Wel handig om zo de high lights van de stad te zien. Jullie reis gaat beginnen en vanaf nu alleen maar genieten! Wij zullen met smart wachten op jullie nieuwe reisverslagen en fotos.

hele dikke kus van ons en een knuffel van teddy!

love jullie xxxxxxxxx

• 25 Februari 2017 - 12:52

Larissa:

Jeetje wat een reis!! Maar nu ben je er wel voor 2 maanden!!
    Heel veel plezier en geniet er van. Jullie zullen vast heel veel mooie dingen zien en beleven en kijk uit naar de reisverslagen!

Ps janny, als die vogel voor mij bedoelt is.. dan is dat niet de goede haha het is een groene vogel en heet de kakapo.. en hij hoort nog te leven haha ;-)

• 25 Februari 2017 - 15:06

Ada Allart- Van Thiel:

Fijn te lezen dat jullie goed zijn aangekomen. Ondanks dat je je erop instelt blijft het toch een vermoeiende reis.
    Gewoon even een nachtje goed slapen en dan genieten.
    We kijken uit naar jullie reisverslagen.
    Veel plezier.
    Groetjes Armand en Ada