Halverwege, op naar het Zuidereiland - Reisverslag uit Pohara, Nieuw Zeeland van Marcel en Janny B - WaarBenJij.nu Halverwege, op naar het Zuidereiland - Reisverslag uit Pohara, Nieuw Zeeland van Marcel en Janny B - WaarBenJij.nu

Halverwege, op naar het Zuidereiland

Door: Janny en Marcel

Blijf op de hoogte en volg Marcel en Janny

25 Maart 2017 | Nieuw Zeeland, Pohara

Geschreven op de Ferry van Wellington naar Picton. Althans, dat was de bedoeling maar het internet was zo slecht dat hij meteen vastliep.
Dus nu zijn we op het zuidereiland maar ook hier is het niet zo best dus we stoppen er weer mee.
Als we beter wifi hebben maken we dit verslag af.

Groetjes uit Picton

En dan hier het vervolg,

Inmiddels zitten we in Pohara aan de Golden Bay waaar ze de mooiste stranden van het Zuidereiland hebben. En daar zitten we nu aan.

Vanuit Palmerston north zijn we weer noordelijker gagaan naar Mangaweka waar we de dag daarvoor ook zijn geweest. Nu blijven we hier een nacht slapen in een hele kleine unit maar met een prachtig uitzicht. In een canyon langs de rivier. Onderweg er naartoe kwamen we weer een kudde lammeren tegen die over de weg liepen. In de middag zakten we met raftboot de rivier af. Met een guide, Cam. Aan het einde van de tocht werden we opgehaald en met de boot op de auto weer terug gebracht naar onze slaapplek.
Na deze mooie trip zijn we de volgende dag doorgegaan naar Masterton waar we overnachtten in het vieste motel tot nu toe. Brrr, slecht geslapen.
We hebben hier nog wel even bij een reisburo de overtocht geboekt van Wellington naar Picton.
In Wellington, de hoofdstad, zijn we met het openbaar vervoer, de bus, het centrum in geweest.
En de volgende dag naar het zuidereiland. Hoewel het erg ruw kan zijn onderweg hadden wij een hele rustige overtocht. In Picton overnacht en de volgende dag via de Queen Charlotte Drive naar Havelock gereden. Dit is een route van 34 km waar 360 bochten in zitten maar onwaarschijnlijk mooi. De dag begon redelijk maar hoe verder we reden hoe slechter het weer werd, regen, regen, mist en regen. We reden door naar Nelson en verder naar de Golden Bay. Door het Abel Tasman park over de bergen wat ook ontzettend mooi moet zijn. Helaas zagen wij er niks van, alleen maar mist en regen. Aangekomen in ons al geboekte, Top10 Holliday Park in een Top 10 huisje met uitzicht op het strand, werden we de volgende dag wakker met een stralend zonnetje. Heerlijk weer. We zijn naar Farewell Spit gereden, het Noordelijkste puntje van het Zuidereiland. Hiervandaan konden we lopend naar Wharariki Beech. Weer prachtig.
En nu zitten we bij te komen in ons huisje en gaan we zo een fillmpie kijken op de DVD. Even een avondje niet lezen. We hebben ook nog maar een nachtje bijgeboekt. Morgen konoën en zalm vangen en eten.

Bye bye

• 25 Maart 2017 - 09:47

Dennis & Ellen:

Aloha

Wat een prachtige verhalen en schitterende foto's. Leuk dat we zo de avonturen kunnen volgen.

Groetjes uit Schagen

• 26 Maart 2017 - 22:13

Anneke:

Hoop dat het weer nog 4 weekjes goed blijft voor jullie. Zuider Eiland is prachtig!! Vandaag precies 4 weken geleden dat jullie bij mij waren en we Dargaville gingen "verkennen"! Lol! Geniet met volle teugen van het Zuider Eiland. Safe travels. xx

• 27 Maart 2017 - 14:19

Nick:

Hoi luitjes,

Jullie zitten er goed bij voor dat huisje, jammer dat het niet zo schoon was. Ik zag net dat er een storm over Autralie raast, zal wel niet jullie kant op komen. Nog veel plezier.

Groetjes

• 27 Maart 2017 - 14:39

Elfriede:

Hoi Jongens, ziet er weer geweldig uit allemaal... wat een ruige natuur, echt mooi.
    geweldig om het zo te volgen.

dikke kus friedje

• 31 Maart 2017 - 20:49

André:

hoi, geweldig om de reis zo te volgen, schitterende villa's waar jullie slapen,
    veel plezier nog,

André

• 31 Maart 2017 - 22:10

Miranda H:

Hoi Marcel en Janny,
    Pas op de helft....nou ja iets over de helft en al zoveel verhalen en indrukken.
    Dat is het goede leven, echt prachtig om te zien en wat zijn jullie sportief!!
    Jullie hebben nog effe......nog een hele fijne tijd op het zuidereiland.